/*Blog module replace 'read more' text*/

Az Erste Bank Hungary bevezeti a George-ot a lakossági ügyfelek számára

ápr 19, 2021 | MINDSPIRE hírek

A Top 5 magyar pénzintézet bemutatta ügyfeleinek a George-ot, a csoportszintű e-banki és mobilbanki platformot. A MINDSPIRE Consulting terméktulajdonosokkal, architektekkel és tesztelőkkel járult hozzá a sikeres bevezetéshez.

2021. február 8-án az Erste Bank Hungary elindította a George App elnevezésű innovatív csoportszintű megoldását, amely felváltja a korábbi mobilbanki alkalmazását. Ezt követően a böngésző alapú megoldást március 1-jén a lakossági ügyfélszegmens rendelkezésére bocsátották.

A fejlesztés és a telepítési folyamat támogatása érdekében a MINDSPIRE szakembereket biztosított kulcspozíciókba, támogatva a bankot a célkitűzései elérésében.

Erste Bank George bevezetés
Az Erste Group 2012-ben kezdte meg a George fejlesztését digitális platformként Ausztriában, majd folytatta a megoldás kiterjesztését a csoport országaiban, mint például Csehország, Szlovákia, Románia és Horvátország. Jelenleg az e-banki és a mobilbanki platform több, mint 6 millió ügyfél számára biztosít személyre szabott digitális hozzáférést a pénzügyeikhez.

Körülbelül 250 fejlesztő dolgozik a platformon, hogy innovatív megoldásokat kínáljon az ügyfeleknek, mint például:

  • Testreszabható felhasználói felületek: profilképek feltöltésének lehetősége, számlák színeinek kiválasztása, irányítópult átrendezése.
  • Korszerű személyes pénzügyi modul: automatikus kategorizálás kézi átsorolási lehetőséggel, képek (számlák, jótállási dokumentumok) feltöltése a tranzakciókhoz.
  • Tranzakciók szűrése gépelés közbeni kereséssel: villámgyors, karakterenkénti tranzakció előzmény keresés a kiváló ügyfélélmény érdekében.

Az Erste Bank Hungary 2020. elején kezdte meg az integráció lényegi feladatait, bevezetve az összes szükséges komponenst a csoportszintű megoldás integrációjához. A bank eltávolodott a hagyományosan használt vízesés alapú projekt megközelítésétől és egységessé tette az agilis módszertant a megvalósítást végző csapatok számára. A bank szervezte meg és irányította a magyarországi belső és szerződéses fejlesztőket és szakértőket, hogy azok a nemzetközi George fejlesztői csapattal sikeresen tudjanak együttműködni.

Az erőfeszítés meghozta gyümölcsét: Magyarország elsőként a csoportban a komponensek nagy részét az Amazon felhőbe költöztette, illetve egy teljesen integrált mobil-token megoldást vezetett be.

A MINDSPIRE Consulting különböző témakörökben támogatta a bankot, kulcsfontosságú szakértőket biztosított azokhoz a feladatokhoz, ahol a leginkább indokolt volt:

  • Mobil-token integráció: Szakértőink megtervezték a George telefonos alkalmazás mobil-token megoldásának részleteit, illetve felügyelték annak bevezetését. A végtermék hitelesíteni tudja a mobil és a webes (a régi NetBank és az új George alkalmazásokat is) bejelentkezési és tranzakció-hitelesítési folyamatokat, illetve a szoftver képes küldés alapú 3DSecure tranzakciós aláírásra is.
  • Mobil bevezetési stratégia: Szakértőink hozzájárultak a bevezetés lehető leghatékonyabb megtervezéséhez. A technikai tervezés lehetővé tette a George App és a régi MobilBank párhuzamos futtatását, addig, amíg mindenki át nem váltott az új megoldásra. Ennek eredményeként a felhasználók egy egyszerű Store frissítéssel érhetik el a George App-ot, anélkül, hogy újra aktiválnák mobil tokenjeiket.
  • Tranzakciók migrációja: Mivel a tranzakciós előzmények elérhetősége az e-banki és a mobilbanki megoldás kulcsfontosságú része, ezért az új platformra át kellett azokat migrálni. A MINDSPIRE migrációs szakemberei támogatták a migrációs folyamat megtervezését és bevezettek egy módszert az első feltöltések sikerességének ellenőrzésére. Ezen felül számos problémát azonosítottunk a tranzakciós adatok kibővítésével kapcsolatban, amelyeket a bank időben ki tudott javítani.
  • Terméktulajdonosi szerepkör: Kiemelt szakértőink – akik megoldástervezőként és terméktulajdonosokként működtek közre – felügyelték az agilis csapataik napi munkáját, továbbá sikerült nekik az API-követelményeket belső folyamatokként és technikai tervként is megfogalmazniuk, valamint biztosítaniuk a fejlesztés üzleti prioritásait. A feladat napi egyeztetést igényelt a csoportszintű fejlesztőkkel a lehető legjobb megoldás kialakítása érdekében.
  • Teljesítménytesztelés és kódellenőrzés: Azt tanácsoltuk a banknak, hogy a teljesítménytesztek már akkor kezdődjenek meg, amint a megoldás a stabilizáció jeleit mutatja, azaz akkor, amikor már nem jelentkeznek naponta funkcionális problémák. Szakértőink meghatározták a legfontosabb ügyfél folyamatokat a régi NetBankban és MobilBankban, összepárosították az ügyfelek számára releváns tevékenységeket az új George App és a WEB folyamatokkal, illetve kidolgoztak egy teljesítménytesztelési stratégiát, amelyet a bevezetésig használtak. A tesztek már a korai szakaszban azonosították a szűk keresztmetszeteket, majd szakértőink segítettek a kódellenőrzési folyamatban azokat kiküszöbölni. Ennek eredményeként a teljesítménymutatók tízszeres növekedést mutattak, és az egész rendszer stabil volt még jelentős terhelés mellett is.

Erste Bank George bevezetés képernyőkép

Mivel a MINDSPIRE Consulting szakértői számos e-banki bevezetési projektben vettek részt, örömmel tapasztaltuk, hogy ajánlásainkat örömmel fogadták és végre is hajtották. A projekt három legfontosabb tanulsága:

  • Egy platformváltás mindig magában foglal termékváltozásokat is: Néha egyszerűen nem lehet egy adott terméket kezelhetővé tenni az új platformon. Készen kell állni a megoldások módosítására annak érdekében, hogy azok illeszkedjenek a környezetbe – ez általában előre nem tervezett üzleti és informatikai erőforrásokat igényel.
  • Tekintsünk a teljesítményre üzleti eszközként: A teljesítmény tervezése és tesztelése hatalmas erőfeszítéseket igényel a projektcsapattól. Előre kell tervezni és a lehető leghamarabb el kell kezdeni a tesztelést. Bizonyos mennyiségű fejlesztői erőforrást kizárólag a teljesítményproblémák kivizsgálására és megoldására kell szánni, de az is előfordulhat, hogy újra kell fejleszteni a rendszer egyes részeit.
  • A megfigyelhetőség kulcsfontosságú: Egy bevezetés problémák nélkül nem is bevezetés, tehát fel kell készülni azokra. Érdemes monitorozni (naplózni) az infrastruktúrát az utolsó bitig, mert ha az integrációk és folyamatok nem nyomon követhetők, akkor nem lehet azonosítani a problémák forrását. Nagyobb számú teljesítményteszt lefuttatása jó módszer tapasztalatszerzésre a problémás, rosszul konfigurált komponensek azonosításában.
Büszkék vagyunk arra, hogy része voltunk az Erste Bank csapatának, amely a George alkalmazás magyarországi bevezetését végezte. Gratulálunk az Erste Groupnak a céljuk megvalósításához, a George összes tagországban való implementálásához.

Hivatkozás: https://www.erstebank.hu/hu/sajto/sajtokozlemenyek/2021/02/05/george-megerkezett-magyarorszagra

Képek forrása: https://www.erstegroup.com/en/news-media/media-library/photos/george

Ismerje meg az Erste Bank George bevezetési projekt további részleteit!

Banki transzformációs referenciáink ikon

Legújabb banki és biztosítói transzformációs referenciáink

Többet szeretne tudni a Banki és biztosítói transzformációs szolgáltatásainkról?

További információkért kattintson ide:

Share This