Kárrendezési tevékenység optimalizálása

PROJEKT
ALAPADATOK

Magyarország

2024 – 2025

Nemzetközi biztosító magyar leányvállalata

MINDSPIRE
SZOLGÁLTATÁSOK

ALKALMAZOTT MÓDSZERTANOK

A projekt során a Lean módszertan különböző eszközeit alkalmaztuk, mint például a DMAIC, SIPOC és PDCA, illetve törekedtünk a módszertan alapelveinek helyes érvényesítésére.

A projekt terjedelme és céljai

Magyarország egyik vezető biztosítója az anyavállalat által megfogalmazott elvárások mentén modernizálni és automatizálni kívánta a kárrendezési folyamatait.


A meglevő munkafolyamatban minden egyes kárigény manuális feldolgozást igényelt, amelyben ismétlődő feladatok idő- és munkaerő-igényes lépéseit kellett végrehajtani.


A kárigények feldolgozásának komplexitását növelték a különböző forrásokból származó, eltérő csatornákon, akár duplikáltan beérkező strukturálatlan és eltérő mértékben digitalizált adatok.


A biztosító az anyavállalati elvárásokkal összhangban a folyamatok optimalizálást és minél magasabb fokú automatizálását tűzte ki célul.

Kárrendezési tevékenység optimalizálása projekt terjedelme és céljai ikon
Hozzájárulásunk a projekthez ikon

Hozzájárulásunk a kárrendezési tevékenység optimalizálásához

A jelen állapot felmérése során azonosítottuk az alfolyamatok elvégzéséhez szükséges átfutási idők csökkentésének, az egyes lépések automatizálhatóságának, és a költségek racionalizálásának lehetőségeit a DMAIC-módszertan mentén.


Körvonalaztuk az elérni kívánt működési modellhez szükséges IT, folyamati és szervezeti fejlesztési javaslatainkat.


A biztosító munkatársaival közösen megalkottuk és dokumentáltuk a “to-be” folyamatot SIPOC diagram és folyamatábra segítségével.


A fenntarthatóság érdekében kezdeményeztük a fejlesztési javaslatok folyamatos utánkövetését (PDCA ciklusok), ezzel elősegítve előbb a folyamati lépések, majd a teljes kárrendezési folyamat end-to-end automatizáltságának mielőbbi elérését.

Projekt szervezet és szerepkörök

A biztosító rendelkezésünkre bocsátotta a folyamatátvilágításhoz szükséges üzleti operatív és támogató területek ismeretanyagát és erőforrásait.


A feladatok elvégzése során a projekt ütemtervének megfelelően vontuk be a kárrendezői és adminisztratív vezetőket és munkatársakat, továbbá a pénzügy, az IT, a jog és compliance, valamint a termékmenedzsment felelőseivel folytattuk le az eredménytermékek előállításához szükséges egyeztetéseket.


Cégünk, a Mindspire Consulting a projekt teljes végrehajtása alatt gondoskodott a stratégiai célok eléréséhez, illetve a fejlesztési javaslatok kidolgozásához szükséges magas szintű biztosítói üzleti szakismerettel, lean és projektmenedzseri kompetenciákkal, valamint IT rendszerszervezői és architektúra építési tapasztalattal rendelkező tanácsadók bevonásáról.

Projekt szervezet és szerepkörök ikon

Főbb érintett területek

  • Iratkezelés és archiválás
  • Kárrendezés
  • Kockázatelbírálás
  • Pénzügy, jog és compliance
  • IT és Data innováció
  • Értékesítéstámogatás

Érintett MINDSPIRE profilok

  • Delivery lead
  • Projektmenedzser
  • Solution architect
  • Üzleti elemző pénzügyi területen
  • Üzleti elemző biztosítási területen
Banki transzformációs referenciáink ikon

Legújabb banki és biztosítói transzformációs referenciáink

Többet szeretne tudni a Banki és biztosítói transzformációs szolgáltatásainkról?

További információkért kattintson ide:

Share This