MINDSPIRE BLOG
Kövesse a MINDSPIRE közösségi oldalait!
Bevezetés
Az utóbbi években szinte minden szektorban ugrásszerűen nőtt a digitalizáció szerepe, ezzel párhuzamosan a kibertámadások kockázata is. Erre reagálva az Európai Unió két jelentős jogszabályt alkotott, a DORA rendeletet és a NIS2 irányelvet.A DORA (Digital Operational Resilience Act) egy európai uniós rendelet, amely 2025. január 17-én lépett hatályba, egységesítve valamint korszerűsítve a digitális tér használatával járó kockázatok elleni védelem követelményeit. A DORA kifejezetten a pénzügyi szektorra – így a bankokra, biztosítókra és más pénzintézetekre – vonatkozik, célja pedig biztosítani, hogy ezek az intézmények képesek legyenek ellenállni az informatikai (IKT, Információ- és kommunikációtechnológia) zavaroknak, például egy kibertámadásnak vagy rendszerszintű hibának.Ezzel párhuzamosan a NIS2 (Network and Information Security 2) egy új uniós irányelv, amely a kritikus ágazatok, mint például az energia-, a közlekedési, az egészségügyi, a pénzügyi, a vízgazdálkodási szektor, továbbá az információs technológia és az infrastruktúra kiberbiztonsági követelményeit határozza meg. A NIS2 2022 novemberében került elfogadásra az Európai Unió által, 2024. október 18-tól hivatalosan is életbe lépett a tagállamok számára. Magyarország 2025. január 1-jével egy új kiberbiztonsági törvényt (2024. évi LXIX. törvény) vezetett be a NIS2 előírásainak átültetésére.A megfelelés nem csupán jogi kötelezettség – a digitális működés zavara súlyos pénzügyi és reputációs károkat okozhat, nem is beszélve a szabályszegés miatti esetleges szankciókról. Az NIS2 keretében például akár az éves globális árbevétel 2%-át vagy 10 millió eurót elérő bírság is kiszabható egy súlyos mulasztás esetén. A döntéshozóknak ezért kiemelten fontos megérteni e szabályozások lényegét.
Bejegyzésünkben röviden áttekintjük a DORA és a NIS2 legfőbb előírásait – különös tekintettel az IKT kockázatkezelésre, incidenskezelésre, a beszállítókra vonatkozó kontrollokra, a vállalatirányításra és a jelentéstételi kötelezettségekre.
Ezt követően kitérünk arra is, hogyan tudja támogatni a ServiceNow, mint egy egységes platform ezeknek az előírásoknak való megfelelést.
Cégünk, a MINDSPIRE Consulting a pénzügyi szektorban szerzett alapos szakmai tapasztalataira építve támogatja banki és biztosítói ügyfeleit a szabályozói megfelelés, az IT-kockázatmenedzsment és a folyamatok digitalizációja terén. ServiceNow partnerként a GRC (Governance, Risk, and Compliance) és IRM (Integrated Risk Management) modulok bevezetését kiemelt fontosságúnak tartjuk, amelyek kulcsszerepet játszanak a DORA és a NIS2 által előírt kontrollkörnyezet és riportálási képességek kialakításában.
Cikkünk célja, hogy gyakorlati megközelítésben mutassa be a két szabályozás hatását, valamint a megfeleléshez szükséges technológiai és szervezeti lépéseket, illetve az általunk kínált megoldásokat.

Viktor Dávid
ServiceNow tanácsadó
Dávid több mint tízéves tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi szektorban. Jelentősebb projektekben kiemelt szerepeket töltött be, míg kisebbekben PM tag volt. Az elmúlt három évben Dávid főként szolgáltatásorientált informatikai megoldásokon dolgozott. Vezető elemzőként számos bevezetési projektben vett részt, illetve támogatta a ServiceNow/ITSM szolgáltatásfejlesztő csapatot a pre-sales és értékesítési tevékenységek során.
Kovács Attila
Partner, HR, Operáció
Attila több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi szektorban. Számos projektet vezetett mind banki oldalon, mind külső tanácsadóként. Erősségei közé tartozik az üzleti tanácsadás és a működés fejlesztése. Több mint 10 évig töltött be különböző vezetői pozíciókat a tanácsadói iparágban. Nagy tapasztalattal rendelkezik a munkatársak kiválasztásában és fejlesztésében is.Áttekintés a DORA és NIS2 legfontosabb irányelveiről
1. IKT kockázatkezelés (ICT risk management)
A DORA rendelet a pénzügyi intézmények számára átfogó informatikai kockázatkezelési keretrendszer kialakítását írja elő. Ennek keretében az érintett vállalatoknak folyamatosan azonosítaniuk és értékelniük kell az információs és kommunikációs technológiai rendszereiket fenyegető kockázatokat, valamint megfelelő kontrollokat kell bevezetniük a kockázatok megelőzésére, kezelésére. Ide tartozik az üzletmenet-folytonossági és katasztrófa-helyreállítási tervek kidolgozása is, annak érdekében, hogy egy súlyos incidens esetén a létfontosságú szolgáltatásokat mielőbb helyre lehessen állítani.A DORA hangsúlyozza a folyamatos monitorozást és a rendszeres tesztelést is, a szervezeteknek periodikusan ellenőrizniük kell kibertámadások általi ellenálló képességüket – például technikai auditokkal, sebezhetőségi vizsgálatokkal vagy akár éles stressztesztekkel – annak érdekében, hogy felmérjék felkészültségüket egy kibertámadás kivédésére.A kockázatkezelési keretrendszernek illeszkednie kell az intézmény kockázati étvágyához és üzleti stratégiájához, illetve ki kell terjednie az összes releváns IKT-eszközre, adatvagyonra és folyamatra. Fontos, hogy a kiberkockázatok kezelése ne egyszeri projekt legyen, hanem folyamatos, ciklikus tevékenység.A NIS2 irányelv hasonló elvet követ, előírja, hogy a létfontosságú szervezetek megfelelő arányú kiberbiztonsági intézkedéseket integráljanak a működésükbe, a saját kockázati profiljukhoz igazodva. Ez magában foglalhat olyan alapvető biztonsági gyakorlatokat, mint a hozzáférés-kezelés, titkosítás, naprakész incidens-reakció tervek és rendszeres biztonsági frissítések alkalmazása.2. Incidenskezelés (Incident handling)
Mindkét szabályozás központi eleme, hogy az intézmények képesek legyenek hatékonyan kezelni egy kibertámadást vagy IT-üzemzavart. A DORA megköveteli, hogy a bankok és biztosítók részletes incidenskezelési tervvel rendelkezzenek, amely lépésről lépésre rögzíti egy esetleges biztonsági esemény során követendő eljárásokat. Ide tartozik a biztonsági események észlelése és azonnali eszkalálása, a kárenyhítő intézkedések megtétele, valamint az érintett rendszerek mielőbbi helyreállítása.Lényeges a folyamatos megfigyelés (monitoring) és a fenyegetések mielőbbi felismerése – a DORA expliciten elvárja, hogy a pénzintézetek megfelelően észleljék a fellépő kiberfenyegetéseket, továbbá rendelkezzenek megfelelő helyreállítási tervvel a műveletek folytonosságának biztosítására.Az incidensek utólagos kiértékelése is fontos előírás, mind a DORA, mind a NIS2 megköveteli, hogy egy jelentős esemény után az intézmény elemezze az okokat és a reakcióját, és szükség esetén javítsa belső folyamatait. Ez biztosítja, hogy a szervezet tanuljon az incidensekből, és idővel egyre ellenállóbbá váljon.Emellett a NIS2 tágabb értelemben is az eseménykezelési képességek fejlesztésére ösztönöz, a tagállamoknak és az érintett ágazatoknak együttműködési mechanizmusokat kell kiépíteniük, például szoros kapcsolatot a nemzeti kibervédelmi központokkal és más piaci szereplőkkel a gyors reagálás érdekében.3. Beszállítók és kiszervezett szolgáltatások felügyelete (Third-party risk)
A pénzügyi intézmények mindennapi működését számos külső informatikai szolgáltató – például felhőszolgáltató, szoftverfejlesztő, adatközpont – támogatja. Az új uniós szabályok nagy hangsúlyt fektetnek az IKT-beszállítók kockázatának kezelésére.
4. Irányítás és megfelelés (Governance)
Az új előírások a vállalatirányításra és a belső szervezeti felelősségvállalásra is kiterjednek. Mind a DORA, mind a NIS2 a felső vezetés bevonását és felelősségét hangsúlyozza a kibervédelmi felkészültség terén. A NIS2 irányelv kifejezetten előírja a vezető testületek (például igazgatóságok) felelősségre vonhatóságát, a cég vezetése köteles biztosítani a kockázatkezelési intézkedések végrehajtását, a szabályok megszegése esetén akár személyes szankciók vagy jogi felelősségre vonás is felmerülhet.Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a felsővezetőknek rendszeresen foglalkozniuk kell a kiberbiztonsági helyzettel – áttekinteniük a jelentéseket, erőforrásokat biztosítani a hiányosságok orvoslására, és tone at the top (a vezetőség által mutatott példa vagy irányadó hangnem) szemlélettel támogatni a biztonsági kultúrát.A DORA ugyancsak megköveteli a vezetői szint aktív szerepét, előírja például, hogy a pénzügyi intézmények igazgatótanácsa ismerje és értse az IKT kockázatokat, szükség esetén kapjon megfelelő képzést ezen a téren, és hagyja jóvá a szervezet digitális operációs reziliencia stratégiáját. Ezzel a kiberbiztonság ügye a boardroom napirendjének részévé válik.Továbbá mindkét szabályozás előírja egyértelmű felelősségi körök kijelölését a szervezeten belül, például információbiztonsági vezető (CISO) kinevezését, incidenskezelő csapat kialakítását, valamint belső ellenőrzési funkciók bevonását a kockázatok nyomon követésére.Végül a megfelelés felügyelete is fontos része az irányításnak, a NIS2 értelmében a nemzeti hatóságok bármikor kérhetnek bizonyítékot a cégek megfeleléséről, és jogosultak helyreigazító intézkedéseket vagy szankciókat alkalmazni, ha hiányosságot tapasztalnak. Ez ösztönzi, hogy a vállalatirányítás folyamatosan napirenden tartsa a DORA/NIS2 követelmények teljesülését.5. Jelentéstételi kötelezettségek (Reporting obligations)
Az incidensek kezelése szorosan összefügg a hatóságok felé történő bejelentési kötelezettségekkel. Mind a DORA, mind a NIS2 pontosan meghatározza, milyen kiberveszélyes eseményeket kell jelenteni, kinek és milyen határidővel.A DORA előírásai szerint minden jelentős IKT-incidenst be kell jelenteni a pénzügyi felügyeletnek. A szabályozás nagyon szűk határidőket szab, egy súlyos eseményről előzetes értesítést kell tenni az észleléstől számított 24 órán belül, majd részletes incidensjelentést kell benyújtani 72 órán belül, amelyben az intézmény kifejti az incidens okait, lefolyását és a megtett intézkedéseket.Hasonló követelményeket támaszt a NIS2 is a „jelentős kiberincidensek” esetére, a lényeges szereplőknek haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül értesítést kell küldeniük az illetékes hatóságoknak (például a Nemzeti Kibervédelmi Intézetnek), majd 72 órán belül részletes jelentést kell készíteniük az incidensről.Ezen túlmenően, az incidens lezárását követően a végleges jelentést is be kell nyújtani, jellemzően néhány héten belül, a tapasztalatok összegzésével – így a hatóságok nyomon követhetik az ügy kezelését. A jelentéstételi kötelezettségek tehát rendkívül szigorúak, a transzparencia és a gyors információmegosztás kulcsfontosságú elvei az új szabályoknak. Fontos kiemelni, hogy a jelentési kötelezettség elmulasztása maga is jogsértésnek minősülhet.A felügyeleti hatóságok a beérkező incidensjelentések alapján ágazati szinten is figyelik a trendeket, szükség esetén figyelmeztetéseket adnak ki vagy további intézkedéseket írhatnak elő.Hogyan támogatja a ServiceNow a DORA és NIS2 előírásoknak való megfelelést?
Mint az fentebb is olvasható a DORA rendelet és a NIS2 irányelv szigorú követelményeket támasztanak a digitális működési ellenállóképesség terén. Ezen követelmények teljesítése jellemzően csak fejlett, integrált és automatizált platformokkal lehetséges, a ServiceNow platform épp ezt nyújtja.Az alábbiakban bemutatjuk a ServiceNow legfontosabb moduljait, amelyek támogatják a DORA/NIS2 megfelelést, és ismertetjük fő képességeiket és a hozzájuk kapcsolódó megfelelési területeket.
1. Integrált kockázat- és megfeleléskezelés (Integrated Risk Management és Governance, Risk, and Compliance)
A ServiceNow IRM/GRC modulja lehetővé teszi egy átfogó IKT kockázatkezelési keretrendszer kialakítását és automatizált működtetését, ami DORA és NIS2 alapkövetelmény.
A rendszer támogatja a kockázatok azonosítását és osztályozását, a kontrollok folyamatos nyomon követését, egyedi kockázati pontszámok és kezelési tervek meghatározását, valamint az automatikus szabályzat- és bizonyítékmenedzsmentet.
Segítségével a felhasználók valós időben monitorozhatják a megfelelési állapotukat és kockázati kitettségüket, proaktív módon kezelve a felmerülő kockázatokat.
Az IRM keretében létrehozhatók a vállalati governance elemek (szerepkörök, felelősségek, politikák, kontrollok), amelyek biztosítják a szervezet felkészültségét a DORA által megkövetelt kockázatkezelési kultúrára.
Az interaktív irányítópultok és hőtérképek azonnali betekintést nyújtanak a kockázatokba és kontrollteljesítésbe, így a döntéshozók naprakész információk alapján irányíthatják a megfelelési programot.
2. Beszállítói (harmadik fél) kockázatkezelés (Vendor Risk Management)
Mind a DORA, mind a NIS2 hangsúlyozza a külső IKT szolgáltatók és beszállítók kockázatainak folyamatos felügyeletét.A ServiceNow Vendor Risk Management (VRM) modulja egyetlen központi rendszerben kezeli a beszállítói kockázatokat, nyilvántartja a partnerek profiljait, elvégzi a kockázatfelméréseket és átvilágításokat (due diligence), kérdőívekkel gyűjt adatokat, majd ezeket kockázati pontszámokkal és teljesítménymutatókkal értékeli.A modul figyeli a szolgáltatói SLA-kat, követi a beszállítókhoz köthető incidenseket, és biztosítja, hogy a kritikus harmadik felek megfeleljenek a szabályozási elvárásoknak. A ServiceNow VRM modulja integrálható az általános kockázatkezelési keretrendszerbe is, így a beszállítói problémák, például egy felhőszolgáltató kiesése automatikusan frissítik a kapcsolódó üzletmenet-folytonossági terveket, riasztják a kockázatkezelőket, és értesítik az érintett üzleti területeket.Ezzel a proaktív megközelítéssel a vállalat biztosítani tudja a beszállítói kontrollt, amit a jogszabályok megkövetelnek, és minimalizálja az ellátási láncból eredő kockázatokat.3. Biztonsági incidenskezelés (Security Incident Response)
A DORA és NIS2 előírja a jelentős IKT incidensek azonnali és szakszerű kezelését, valamint hatóságok felé jelentését előre meghatározott határidőkkel.A ServiceNow Security Incident Response (SIR) modulja lehetővé teszi a biztonsági események egységes, automatizált kezelését a felismeréstől egészen a lezárásig.Képes automatikusan fogadni és osztályozni a riasztásokat, eszkalációs folyamatokat indítani a megfelelő csapatok bevonására, illetve támogatja a gyökérokelemzést és utólagos incidens-felülvizsgálatot is. A modul sablonalapú, strukturált adatgyűjtést végez minden incidensnél, beleértve az esemény leírását, okait, megtett intézkedéseket és helyreállítási eredményeket, ami megfelel a szabályozói jelentéstétel formátumának.Az automatikus munkafolyamatok biztosítják, hogy a kritikus riasztások azonnal incidensként naplózásra kerüljenek és megfelelő prioritással legyenek kezelve, csökkentve a reagálási és helyreállítási időt (MTTR, Mean Time to Recovery).Minden beavatkozás és döntés auditálási nyomvonala rögzítésre kerül, így a szervezet könnyen igazolhatja, hogy az incidenseket az előírásoknak megfelelően, 24/7 rendelkezésre álló készenléti csapattal és eszkalációs eljárásokkal kezelte.A SIR modul szoros integrációban működik más ServiceNow alkalmazásokkal, mint például az ITSM és a Vulnerability Response, így a sérülékenységek kezelése és az incidenskezelés összekapcsolódik – ez segít megelőzni a jövőbeni incidenseket és erősíti a szervezet biztonsági képességeit a NIS2 követelményeinek megfelelően.4. Üzletmenet-folytonosság menedzsment (Business Continuity Management)
A vállalatoknak fel kell készülniük arra, hogy egy jelentős IT kiesés vagy kibertámadás esetén is fenntartsák alapvető szolgáltatásaikat.A DORA külön előírja az üzletmenet-folytonossági és katasztrófa-helyreállítási tervek meglétét és rendszeres ellenállóképességi tesztelését különböző szcenáriókra.A ServiceNow Business Continuity Management (BCM) modulja támogatja a kritikus üzleti folyamatokhoz tartozó folyamatos működési tervek kidolgozását, karbantartását és éles helyzetek szimulálását. Segítségével a szervezet üzleti hatáselemzést (BIA, Business Impact Analysis) végezhet, azonosítva a legfontosabb erőforrásokat és azok kiesési hatását, majd helyreállítási stratégiákat alakíthat ki.A BCM modul lehetővé teszi diszrupciós események szimulációját – például egy adatközpont kiesésének vagy kibertámadásnak a próbáját –, illetve koordinálja a válságkezelő csapatok együttműködését egy valós incidens során.A rendszer automatikusan dokumentálja a gyakorlatok és éles helyzetek során hozott intézkedéseket és azok eredményét, részletes riportokat generálva. E dokumentáció révén a felügyeleti hatóságok felé igazolható, hogy az intézmény rendszeresen teszteli felkészültségét, és képes elfogadható szinten fenntartani szolgáltatásait egy súlyos zavar idején is. A jól kidolgozott üzletmenet-folytonossági tervek nemcsak megfelelést biztosítanak, hanem minimálisra csökkentik az ügyfelekre gyakorolt káros hatásokat egy esetleges incidens esetén.5. Jelentéstétel és auditálás (Compliance reporting and audit)
A szabályozói megfelelés kulcsa a transzparens jelentéstétel és nyomon követhetőség. A ServiceNow platform végponttól végpontig terjedő naplózást biztosít minden folyamatról, így bármikor visszakereshető, hogy ki, mikor, milyen intézkedést tett egy incidens vagy kockázat kapcsán.A beépített Performance Analytics és testre szabható riporting dashboardok révén a vezetők valós időben áttekinthetik a megfelelési státuszt – például, hogy az egyes DORA/NIS2 követelmények teljesülése hogyan áll, vannak-e nyitott hiányosságok vagy túllépett határidejű feladatok.Szükség esetén a rendszer automatikusan előállítja a hatósági jelentéseket, például egy jelentős incidens részletes jelentését PDF vagy Excel formátumban, az előírt tartalommal.Emellett az Audit Management modul támogatja a belső és külső auditok tervezését és lebonyolítását, lehetővé teszi audit programok és ellenőrzési listák kezelését, a bizonyítékok centralizált gyűjtését, a megállapítások nyomon követését és a kapcsolódó javító intézkedések követését.Mindezen funkciók együttesen biztosítják, hogy a szervezet naprakész és hiteles dokumentációval rendelkezzen a megfelelésről, ami jelentősen csökkenti a manuális adminisztráció terhét és a hibák lehetőségét. A ServiceNow egységes platformján – mint egyetlen „igazságforráson” – alapuló jelentéskészítés erősíti a felügyeleti bizalmat és bizonyítja, hogy a cég folyamatosan ellenőrzés alatt tartja kockázatait és megfelelési kötelezettségeit.A ServiceNow integrált moduljai révén az intézmények egy központosított rendszerben kezelhetik a DORA és NIS2 által megkövetelt összes kulcsfontosságú területet – az IKT kockázatok felmérésétől és a biztonsági incidensek kezelésétől kezdve a beszállítói kockázatok kontrollján át az üzletmenet-folytonossági tervezésig. Ez az egységes megközelítés nem csak a megfelelés elérését könnyíti meg, hanem elősegíti a szervezet ellenállóbbá válását és a digitális kockázatok tudatos kezelését a napi működésben. A megfelelően alkalmazott ServiceNow platform segítségével a szabályozói megfelelésből fakadó teher versenyelőnnyé alakítható, a vállalat javítja szolgáltatásainak megbízhatóságát, csökkenti az incidensek és üzemszünetek költségeit, és biztosítja a vezetés számára is az átlátható, kontrollált működést a folyamatosan változó kiberkockázati környezetben.Összefoglalás
Összefoglalva, a DORA és a NIS2 jelentős változásokat hozott Magyarországra az érintett ágazatok számára a digitális működés és biztonság területén. A szabályozásoknak való megfelelés komplex feladat, hiszen egyszerre érinti a technológiai infrastruktúrát, az üzleti folyamatokat és a szervezeti kultúrát.Ugyanakkor a felkészülésre fordított erőfeszítés üzleti szempontból is megtérül, egy ellenállóbb, biztonságtudatos szervezet kevésbé van kitéve üzemzavaroknak és bírságoknak, ügyfelei és partnerei szemében pedig megbízhatóbbnak fog számítani.Fontos hangsúlyozni, hogy a megfelelés biztosítása az érintettek számára nem egy egyszeri projektet jelent, hanem egy folyamatos fejlesztést igénylő, állandó tevékenységet. Ennek hatékony és tudatos végrehajtásában nyújthat segítséget a pénzintézeteknek és biztosítótársaságoknak a MINDSPIRE Consulting szakértői csapata.Tanácsadó cégként kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezünk a pénzügyi szektorban a szabályozói megfelelés és az IT-biztonság terén, így többféleképpen tudjuk támogatni a szervezeteket a DORA és NIS2 követelményeinek teljesítésében:- Tanácsadás: A DORA és a NIS2 előírásai alapján stratégia iránymutatást nyújtunk ügyfeleink számára a megfelelés eléréséhez és fenntartásához. A belső munkatársak bevonásával felmérjük az aktuális helyzetet, majd ütemtervet készítünk a szükséges lépések meghatározásával.
- Felkészítés: Támogatjuk a szervezetet a változások tervezett, kontrollált és sikeres levezénylésében, vezetői workshopokat és dolgozói tréningeket tartunk a digitális operációs reziliencia témájában, annak érdekében, hogy a döntéshozók és a munkatársak is megértsék az új szabályok lényegét. Közreműködünk belső szabályzatok és eljárások kidolgozásában, hogy azok összhangban legyenek a DORA és a NIS2 elvárásaival.
- Gap elemzés: Átfogóan átvilágítjuk a pénzintézet meglevő folyamatait, rendszereit és biztonsági kontrolljait, majd összevetjük ezeket az új előírásokkal. Erre alapozva elkészítjük a gap analízist, amely feltárja az esetleges hiányosságokat. A beazonosított eltérések alapján priorizált cselekvési tervet készítünk, amelynek segítségével a megfeleléshez szükséges teendők végrehajtása azonnal, fontossági sorrendben megkezdhető.
- Implementációs támogatás: Segítünk a gyakorlatban megvalósítani a szükséges változtatásokat. Legyen szó új biztonsági megoldások bevezetéséről, incidenskezelési folyamatok kialakításáról, a beszállítói szerződések felülvizsgálatáról vagy akár komplex informatikai fejlesztésekről, cégünk, a MINDSPIRE Consulting szakértői támogatják a megvalósítást. Emellett projektmenedzsment támogatást is nyújtunk, hogy a megfelelési program a kitűzött határidőre, eredményesen záruljon.
Amennyiben kérdése van a DORA és a NIS2 felkészüléssel kapcsolatban, keresse a MINDSPIRE szakértőit!
Ismerje meg a MINDSPIRE kapcsolódó szolgáltatásait:
Projektmenedzsment
szolgáltatások
Projektiroda
szolgáltatások

Kérdése vagy megjegyzése van a bejegyzéssel kapcsolatban?
Küldje el üzenetét és munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot!

Legújabb banki és biztosítói projektiroda referenciáink
Többet szeretne tudni banki és biztosítói projektiroda szolgáltatásainkról?
További információkért kattintson ide:

Legújabb banki és biztosítói projektmenedzsment referenciáink
Többet szeretne tudni banki és biztosítói projektmenedzsment szolgáltatásainkról?
További információkért kattintson ide: