OTP Banka Srbija Star Trek Fejlesztési Program 2023
2023-ban is tovább erősödött a szerb OTP Bank, a Star Trek Fejlesztési Program segítségével
Két sikeres banki integrációs projektet követően, minden korábbinál több ügyfelet kiszolgálva, az OTP banka Srbija 2021-ben a legnagyobb fiókhálózattal rendelkező piacvezető bankká vált a hitelezés területén a szerb bankpiacon.
A munka azonban itt nem állt meg, hiszen az üzleti működés kapcsán további átalakulásra, fejlesztésre és modernizációra volt szükség a négyéves integrációs időszakot követően annak érdekében, hogy az OBSr valóban Szerbia legnagyobb piacvezető bankjává válhasson.

Cégünk, a MINDSPIRE Consulting ezúttal is a teljes banki transzformációs folyamat során támogathatta az OTP Csoportot, projektmenedzsment szolgáltatásokat nyújtva a szerb csapat számára.
A Program a maga 26 iniciatívájával jelentősen hozzájárult az OBSr stratégiájának megvalósításához a 21 hónapos működése során.
A kezdeményezés 20 stratégiai projekt és 40 stratégiai tevékenység keretében szállította le eredménytermékeit: a több mint 500 informatikai fejlesztést, több mint 60 banki folyamat optimalizálását, valamint 85 OTP Csoport-harmonizációs tevékenységet.
A több mint 500 kisebb-nagyobb IT fejlesztés jelentősen hozzájárult a banki funkcionalitások javulásához, pozitívan befolyásolva a banki ügyfélajánlatokat, a szolgáltatás minőségét, illetve ezáltal az ügyfélélményt, mind a lakossági, mind pedig a vállalati szegmensben. Ennek köszönhetően a bank már a program első évét követően is sikeresen tudta növelni a márka ismertségét, valamint az új ügyfeleinek számát mind partnerei, mind pedig a privát banki szolgáltatása révén. Emellett több mint 60 banki folyamat is átvilágításra, egyszerűsítésre és fejlesztésre került, optimalizálva a napi működési folyamatokat.

Emellett az állandóan változó piaci szabályozási követelményeknek is meg kellett felelni, a bank üzemszerű operációjának napi szintű fenntartása során.
A Star Trek Program szponzorai és projektvezetése azonban a piaci- és belső kockázatok folyamatos nyomon követésével és elemzésével, a szükséges és megfelelő válaszakciók meghatározásával és végrehajtatásával biztosították a zökkenőmentes működést. A menedzsment a helyzetet folyamatosan kiértékelve, a kihívások kezelése során szerzett tanulságokat és tapasztalatokat szem előtt tartva, kellő flexibilitással hozta meg a döntéseket a program teljes működése alatt.
Ezen utazás során a JIRA feladat- és projektkezelő rendszer bevezetése mellett további nagy segítséget nyújtott a MINDSPIRE intenzív közreműködésével kifejlesztett helyi priorizálási modell is, amely kellően objektív irányt mutatott a szükséges újratervezések során. Ezáltal a lelkes szerb csapat ugyan megfeszített, de mégis hatékony munkával úrrá tudott lenni az aktuális megoldandó kihívásokon, aminek természetesen további elengedhetetlen feltétele volt még a helyi csapattagok és az anyavállalati dolgozók közötti gördülékeny kommunikáció éppúgy, mint a leányvállalatok közötti megfelelő tudásmegosztás.
Összességében elmondható, hogy az OTP banka Srbija Star Trek Programjának végrehajtása során egy igazi csapatmunkának lehettünk szemtanúi, amelynek eredményeképpen az eredetileg háromévesre tervezett kezdeményezés végül olyan sikeresen haladt előre, hogy közel két év elteltével az összes leszállítandójának jelentős részét már meg tudta valósítani.
A program így 2023 nyarának végén, a tervezett időponthoz képest másfél évvel hamarabb lezárásra kerülhetett, de ennek ellenére mégis teljesítette legfontosabb céljait az üzleti újítások és termékszolgáltatások terén, amelyeket az ügyfelek kifejezetten pozitívan fogadtak. A fennmaradó feladatokat pedig már a normál munkamentben folytathatják az OTP munkatársai, megspórolva ezáltal a programmenedzsmenttel járó extra adminisztrációs- és költségterheket.
Nagy örömmel töltött el minket, hogy cégünk, a MINDSIRE Consulting az integrációs projektekben szerzett korábbi együttműködési tapasztalatait felhasználva egy néhány fős csapattal ismét támogathatta a szerb OTP bankot ennek az érdekes transzformációs programnak a végrehajtása során is, az anyavállalati operatív és felsővezetői kapcsolattartásra, a különböző programelemek priorizálására, illetve a kockázatkezelésre fókuszálva.
Ezúton is gratulálunk az OBSr egész csapatának, sok sikert és kitartást kívánunk a további tevékenységükhöz!

Legújabb banki és biztosítói projektmenedzsment referenciáink
Többet szeretne tudni banki és biztosítói projektmenedzsment szolgáltatásainkról?
További információkért kattintson ide:

Legújabb banki és biztosítói adatmigrációs referenciáink
Többet szeretne tudni adatmigrációs szolgáltatásainkról?
További információkért kattintson ide: